Artiklar

6 utmärkta webbplatser byggda med HubSpots CMS - Content Hub

Skriven av Ehsan Noroozi | 12 april 2024

Wordpress har ju varit med sedan man var liten. Andra alternativ som Drupal, Optimizely (fd Episerver), Umbracosom, Sitevision & SiteCore finns också, men även om vissa av dem är gratis, sett till licenskostnader, är det sällan utvecklarna och programmerarna som behövs för att ro ett framgångsrikt webbprojekt i hamn jobbar gratis.

Således är det allt som oftast ganska stora kostnader kopplade till ägandet och drivandet av sidor på dessa plattformar. Alla dessa CMS kommer trots allt från programmerarnas och utvecklarnas sandlådor.

Men HubSpots Content Hub kommer från en annan plats, dvs en annan sandlåda.
Content Hub härstammar inte från utvecklarnas sandlåda utan från innehållsskaparnas och marknadsförarnas sandlåda. Så hur blir det när innehållsskaparna och marknadsförare får bygga verktyget för att bygga hemsidor? Blir det bra hemsidor?
Innan du bestämmer dig för vilket verktyg, är det fördelaktigt att titta på några webbplatsexempel för att förstå vad Content Hub kan göra.

Vi delar med oss av allt du behöver veta om Content Hub, vad det kostar, och 17 av HubSpots favoritexempel på webbplatser byggda med Content Hub-webbplatser. Samlingen av webbplatser som vi har samlat varierar när det gäller bransch, publik, design och funktionalitet, så att du kan få en inblick i varje webbplats robusta kapacitet. 

Vad är Content Hub?

Content Hub är ett kraftfullt innehållshanteringssystem (CMS) för att skapa personliga, högkonverterande webbplatser. Det inkluderar värdtjänster (hosting), teman (design), dynamiskt innehåll (AI), drag-n-drop funktionalitet, redigering och administration av potentiella medlemskap och många andra funktioner. Content Hub är en del av HubSpot och drivs av HubSpots CRM-plattform. Med andra ord har du marknadens bästa CRM-system integrerat i verktyget, om du behöver det.

Med hjälp av Content Hub kan du erbjuda besökarna en anpassad upplevelse, där deras data och er kommunikation och relation hanteras med största säkerhet och enligt marknadens bästa praxis för säkerhet och skydd av användarnas integritet.

Det har också ett rykte om att vara lättanvänt. Dessa funktioner gör det till ett populärt val för marknadsförare, utvecklare och IT-professionella på små till stora företag. Och det är nog dess användarvänlighet som är det tydligaste exemplet på hur ett CMS av innehålls- och marknadsfolk, skiljer sig från ett verktyg byggt utifrån programmerarnas och utvecklarnas förståelse och perspektiv.

Hur mycket kostar Content Hub?

Content Hub anpassar sig efter dina behov, så börja med den nivå som känns lämplig för dig och din organisation. Du kan arbeta med HubSpots drag-&-drop system utrustat med robusta funktioner gratis. Nivån över kostar cirka $23 i månaden. Content Hub växer med dig och funkar för de enklaste behoven och webbplatserna och hela vägen till de mest komplexa och krävande Enterprise-webbplatserna. Och även på Enterprise-nivå är priserna konkurrenskraftiga.  

När ditt företag växer kan du uppgradera till professionell (cirka $500/månad och ytterligare $45/användare & månad - 3 användare ingår) eller företag (cirka $1500/månad och ytterligare $75/användare & månad - 5 användare ingår). Oavsett var din organisation befinner sig på sin webbplatsresa finns det alltid en nivå av Content Hub som är rätt för dig och organisationen.

När det kommer till ägandekostnaden, är det framförallt det faktum att man inte behöver lika många utvecklare för kontinuerlig drift som gör Content Hub riktigt konkurrenskraftigt jämfört med kostnaderna för att äga och driva en seriös webbnärvaro på Wordpress.

Nu när vi har gått igenom detaljerna om vad Content Hub gör och hur det varierar i pris, låt oss dela några av våra favoritexempel på HubSpot CMS-webbplatser.

1. C2A

C2A är ett litet företag som erbjuder flera kort för yrkesverksamma inom transportsektorn för att göra betalningar och hantera sina utgifter enklare. Trots att C2A är ett litet företag, verkar det i åtta länder, och webbplatsen har flerspråkiga varianter för kunder i dessa olika länder.

När du besöker C2A:s webbplats ser du flera CTA (Call to Action) på hemsidan som inbjuder besökare att begära en demo, lära dig mer om C2A-kortets fördelar och se företagets partner-nätverk. Med bara ett klick på en välplacerad knapp kan du lämna dina kontaktuppgifter för att en C2A-expert ska kontakta dig angående vad företaget kan göra för dig.

Dessa konverteringsmöjligheter var en del av en webbplatsomdesign av Make the Grade, vilket ledde till tre gånger fler leads än den tidigare webbplatsen genererade.

Det vi gillar: Webbplatsen innehåller testimonials om företagets tjänster, vilket kan övertyga potentiella kunder att utforska möjligheten att skaffa ett C2A-kort. Webbplatsen presenterar dessa på ett rent och snyggt sätt längst ner på hemsidan.

2. Raison Home

Raison Home är ett mellanstort företag inom inredningsdesign som specialiserar sig på köksdesign. För att kunna rikta sig mot olika marknadssegment är deras webbplats, skapad av byrån Markentive, tillgänglig på flera språk. Dessa språk inkluderar franska, engelska och nederländska, vilka kunderna kan välja genom att klicka på flaggikonen i det primära navigeringsfältet.

Andra styrkor med denna webbplats inkluderar CTA-knappar, formulär, pop up-fönster och funktioner för att fånga upp leads på strategiska platser, som navigeringsfältet och hero-sektionen.

Tack vare HubDB-funktionen kommer Raison Homes portföljsida — märkt “Våra Framgångar” i den engelska varianten — att dynamiskt presentera över 600 projekt som slutförts av olika medlemmar i deras nätverk av inredningsdesigners.

Det vi gillar: Denna webbplats erbjuder en mängd information och presenterar den strategiskt. Det finns också gott om CTA-knappar för att inspirera till handling.

3. The Room

"The Room", en marknadsföringsplattform för influencers, sammanför individer med varumärken de älskar. Deras webbplats, designad av Blend, är optimerad för två distinkta kundresor:

  • en för varumärken
  • en annan för influencers

Webbplatsen och navigeringen är uppdelade i två separata sektioner, var och en med sina egna landningssidor, resurser, färgscheman och CTAs.

Till exempel i sektionen "Varumärken" uppmuntrar CTA:n i hero-sektionen användare att boka en demo. I motsats till detta möjliggör CTA:n i hero-sektionen för "Influencers" för användare att ansöka.

Det vi gillar: The Room är inte bara medveten om de två kundresorna på sin webbplats; de tillgodoser varje genom att presentera resurser, unika färgscheman och CTAs, samtidigt som de förblir autentiska och genuina i förhållande till det egna varumärket.

4. The Spicy Shark

The Spicy Shark är ett startupföretag som är fast beslutet att ha de godaste kryddiga produkterna på marknaden. Deras webbplats är lätt att navigera, enhetligt varumärkesanpassad, informativ och rolig.

Produktsidorna inkluderar prisinformation, bilder, knappar för att dela på sociala medier, videor där kunder provar produkten, samt en knapp för att betala med Shop Pay. Webbplatsen stödjer även andra betalningsalternativ inklusive PayPal, Google Pay, Facebook Pay, Apple Pay och flera kreditkort.

Det vi gillar: Med Content Hub och Shopify är The Spicy Shark en stilfull e-handelswebbplats som erbjuder flera betalningsalternativ och andra element för att göra köpupplevelsen enkel och rolig.

5. Coca-Cola Beverages Northeast

Coca-Cola Beverages Northeast visar upp livet på Coca-Cola för att locka nya anställda och förbättra sina relationer med lokala kunder och återförsäljare.

Webbplatsen inkluderar information om deras lokala partnerskap, karriärmöjligheter och deras engagemang för hållbarhet. Webbplatsen har också högkvalitativa bilder som tagits på plats med faktiska anställda på Coke Northeast och deras Instagramflöde.

Det vi gillar: Coca-Cola Beverages Northeast har ett inbäddat Instagramflöde och ikoner för sociala medier för att visa upp sin relation med gemenskapen.

5. BioStrata

BioStrata är en modern blå webbplats som strategiskt använder färg, animation, abstrakta bilder och ikonografi för att tydligt och modigt visa upp sina tjänster och sitt unika värdeerbjudande.

Webbplatsen använder även ett träddiagramformat för att lista sina tjänster, vilket förstärker den vetenskapliga aspekten av agenturens varumärke och etablerar dess unika identitet.

Vad vi gillar: BioStrata presenterar sina tjänster på sin hemsida i ett omfattande format. Du kan lära dig mer om varje tjänst genom att navigera till dess dedikerade webbsida och konverteringsväg.

Dags att göra om din egen hemsida?

Visste du att Resultifys designramverk - Nimbly - är utformat för att leverera de snabbaste webbplatserna? Det spelar roll för hastighet är en stor SEO-faktor. 

Varför HubSpot & Content Hub? 

Jo, för att HubSpot och Content Hub har fokuserat på användarvänlighet och arbetsflöden för innehållsskapare och marknadsförare. Med andra ord hinner du publicera mer, bättre innehåll och följa upp det mer systematiskt och översiktligt. 

Med Content Hub kan du och ditt team fokusera mer på konversationerna ni har med era kunder och mindre på att din sites tekniska sökoptimeringsförmåga och hygien. 

Varför Resultify & Nimbly?

För att Resultify byggt Nimbly desingramverk för Content Hub. Resultatet blir allt som oftast några av branschens kanske snyggaste och framförallt snabbaste webbplatserna. 

Dessutom har vi stor erfarenhet av både stora och små webbprojekt, migration av siter och data, implementering av system mot andra system och de 1000 andra sakerna som man måste få till för att ha en snygg, proffsig onlinenärvaro. 

Hur gammal är din webbplats och när har du tänkt uppgradera? Hör av dig!