MFF väljer Resultify som digital byrå

Malmö FF ska få ny digital plattform. Tillsammans med Resultify inleder fotbollsklubben nu ett stort kreativt samarbete kring att ta fram ny webbplats, ny design och ett nytt digitalt koncept för att komma närmare sina supportrar online.

För Malmö FF är webbplatsen MFF.se i dag den viktigaste informationskanalen gentemot supportrar och partners. Framöver kommer klubbens digitala plattform att spela en ännu mer central roll för kommunikation, e-handel och biljettförsäljning, men också i att spegla MFF:s vision om att vara Nordens ledande fotbollsklubb och att utmana Europa.

Därför inleder man nu arbetet med en ny webbplats för att komma närmare sina supportrar, och med större effektivitet kunna mäta och analysera sina digitala aktiviteter.

Uppdraget omfattar en ny grafisk design och teknisk plattform för att stärka användarupplevelsen på den officiella webbplatsen.

Omfattande plan för MFF:s varumärke online

Valet av byrå föll på Resultify. Vi har tidigare skapat digitala koncept och tekniska plattformar för bland annat Sydsvenskan, Malmö Live och Visit Sweden och kommer att ta fram en tolv månaders handlingsplan för MFF:s digitala kommunikation och marknadsföring i samband med projektets start.

– Vår webbplats är central för oss för att driva e-handel och biljettköp. Med nya MFF.se kommer vi att få nya spännande möjligheter gällande digital marknadsföring och försäljning, säger Cina Wikeborg, marknadschef på Malmö FF.

– Att välja leverantör för nya MFF.se har varit en intressant, lärorik och lång process. Vi har träffat ett antal mycket kompetenta leverantörer, men med Resultifys tekniska kompetens samt fokus på affär och resultat ser vi att vi tillsammans kan ta MFF.se till en helt ny nivå, säger Peter Åhlander, kommunikationschef på Malmö FF.

Vi är så klart mycket glada över detta prestigefyllda uppdrag, och ser fram emot att göra den här digitala resan tillsammans med MFF!

bild2---inside-textFrån vänster: Fredrik Ardmar, CSO och delägare Resultify, Cina Wikeborg, marknadschef Malmö MFF, Peter Åhlander, kommunikationschef Malmö MFF och Joachim Lindgren, vice vd och delägare Resultify.

Vill du också ta ett nytt grepp om din webbplats eller digitala marknadsföring?
Kontakta oss på Resultify, så tar vi ett möte och pratar vidare tillsammans!

KONTAKTA OSS

Kontakta oss så berättar vi mer.