Resultify lanserar MFF:s nya digitala plattform
Från himmelsblå idé till en ny digital plattform som för den populära fotbollsklubben och supportrarna närmare varandra. Nu har Malmö FF:s nya webbplats lanserats – byggd och designad i samarbete med Resultify.
“Himmelskt snygg!” är en av många kommentarer på nätet om nya MFF.se. Den nya digitala plattformen lanserades i veckan och har hittills mötts av översvallande positiv respons och hejarop från användare över hela Sverige. Plattformen är framtagen i samarbete med Resultify.
Förutom att plattformen fått helt ny look och känsla, med uppdaterad design och fördjupat innehåll, har den blivit smidigare att använda via både mobil, dator och surfplatta.
Plattformen blir basen för att utveckla vidare både befintliga och nya digitala tjänster, bland annat biljettförsäljning, webbshop och lojalitetsprogram.
“Nu lär vi oss mer om vad som är viktigt för besökarna”
– Nu kan vi möta våra supportrar digitalt på ett betydligt bättre sätt än tidigare. Det kommer att bli lättare att fördjupa relationen med MFF, samtidigt som vi kommer att lära oss mer om vad som är viktigt för våra supportrar när de besöker vår webbplats, säger Peter Åhlander, press- och informationschef på Malmö FF.
Jesper Fuglsang, vd på Resultify, är stolt över att byrån valdes som samarbetspartner för den kreativa resan:
– Jag har med stort intresse följt detta projekt från sidlinjen, då jag vet hur mycket det betyder för alla involverade. Inte bara för MFF och Resultify utan också för alla tusentals supportrar som besöker webbsidan dagligen. Jag är oerhört stolt över att MFF valde oss som samarbetspartner – och över att mina kollegor varit enormt kompetenta och professionella genom hela processen.
Resultify har hjälpt många av Sveriges ledande varumärken att ta fram ny webb. Vi har vunnit Svenska Designpriset för bästa webbdesign och utsetts till Sveriges bästa byrå av Google.
Vill du också uppdatera din webbplats med oss, eller bygga en ny?
Kontakta oss, så pratar vi mer om vad vi kan göra tillsammans!