Resultify rankas som HubSpot Top 20 Global Partner of the Year 2024

Resultify rankas som HubSpot Top 20 Global Partner of the Year 2024
5:43

Resultify har tagit sig in på HubSpots lista över topp 20 global partner of the year 2024. Bland över 7000 HubSpot-partners världen över är de den enda byrån från Norden som fått en plats. För grundaren Robert Bråkenhielm är det här ett kvitto på hårt arbete, riktigt bra leveranser och en vision som verkligen gett resultat. 

HubSpot Top 20 Global Partner of the Year

För att kvalificera sig som global partner på HubSpot Solutions Partner Impact Awards krävs inte bara höga försäljningssiffror, utan även att partnern lyckats leverera kvalitet och uppnått hög customer retention.

Byrån behöver uppfylla följande kriterier:

  • Minst 20 000 USD i Managed MRR.
  • Minst 110 % revenue retention.
  • Minst 85 % customer retention.

– För oss på Resultify är en plats bland topp 20 en prestation som markerar att vi har levererat både högsta kvalitet och kontinuerliga resultat till våra kunder, inleder Robert.

118 % revenue retention: “Ett kvitto på att vi gör rätt saker”

– Det känns nästan overkligt att hamna på listan. Jag vet inte om det riktigt har sjunkit in än, men jag hade nog tänkt mig att vi kanske skulle hamna på den här listan om tre år, och så hände det redan nu, säger Robert. 

Teamet på Resultify är både glada, stolta och sporrade över topp 20-platsen. För att kvala in på listan krävs mer än bara försäljning – kunderna behöver också stanna kvar och förstå värdet i produkterna. Byråns kunder har inte bara behållit sina avtal, de har också uppgraderat, vilket gjort att de nått 110 % revenue retention.

– Byråerna som är etta och tvåa på listan är välkända på den globala marknaden. Vi är en liten byrå i Malmö med ett trettiotal anställda, och att stå på samma lista som dem känns ju helt galet, menar Robert.

För ungefär fyra år sedan bestämde sig Resultify för att bli HubSpot-partner. Robert beskriver det som ett beslut som förändrade allt.

– För bara två år sedan bestämde jag att vi inte skulle göra något annat än HubSpot. Det här har inte varit en jättelång resa, så att vi nu är bland topp 20 global partners är verkligen ett kvitto på att vi gör rätt saker, fortsätter han.

När Robert tillsammans med Fredrik startade Resultify för 12 år sedan, hade han en vision om att leverera konkreta resultat. Tidigare hade han drivit en webbyrå som byggt över 5000 webbsidor, något han så småningom tröttnat på.

– Jag tänkte att det måste finnas något mer än att bara bygga webbsidor, och det var då vi hittade HubSpot.

Resultifys resa med HubSpot: “Det perfekta verktyget för vår vision”

– När jag såg vad HubSpot kunde göra för våra kunder, var det självklart att satsa fullt ut på det. Det här är verktyget som låter oss leverera Resultifys ursprungliga affärsidé, menar Robert.

Hos Resultify är det att skapa resultat som gäller. Deras mål är att “resultatifiera” kunderna. För att göra det handlar det om att förstå kundernas affärsmål och leda dem genom hela kundresan – med hjälp av digital marknadsföring och tydligt mätbara mål.

– HubSpot är ett unikt verktyg eftersom det låter oss hantera hela kundresan från ett system. Förut var vi tvungna att använda flera olika system – vi byggde webbsidor i WordPress och använde flera andra plattformar som Google Analytics, Hotjar och Mailchimp för att uppnå vår vision, berättar Robert vidare.

Numera finns allt de behöver i HubSpot: det perfekta verktyget för att driva Resultifys vision framåt. För byrån handlar det om att titta brett, att identifiera var de kan skapa mest resultat och snabbt åtgärda problem.

– Nu kan vi se alla delar av kundresan, vilket är fantastiskt. Om det finns problem med att få in leads, om vi har svårt att konvertera dem eller om webbsidan behöver förbättras, så kan vi identifiera och fixa det direkt i HubSpot, förklarar Robert.

En helhetslösning som samlar hela kundresan

Resultify har hjälpt flera kunder att byta från etablerade system som Salesforce till HubSpot, och reaktionen har varit mycket positiv. Kunderna har sett HubSpot som en mer komplett helhetslösning över hela kundresan.

– Våra kunder har bytt från plattformar som Salesforce och andra stora CRM-verktyg. De är verkligen nöjda med HubSpot, både för att det är en enklare lösning men framförallt för att det är mer komplett och kan hantera hela kundresan. Andra system kräver ofta flera extra verktyg för att få samma funktionalitet, och det är både dyrare och mer komplext. HubSpot erbjuder en plattform som i princip är plug-and-play, säger han.

När Robert blickar framåt ser han att det finns mycket spännande på gång med HubSpot, särskilt när det gäller AI.

– AI är på ett väldigt intressant sätt inbakad i HubSpot. Jag ser särskilt fram emot agentplattformen som lanserades under Inbound 2024. Den låter oss skapa små AI-agenter för att utföra olika uppdrag i HubSpot, och det tror jag kommer att bli riktigt spännande.

Redo för nästa kapitel 

Just nu går det “som tåget” för Resultify, och Robert är ivrig att fortsätta utveckla både erbjudandet och relationerna med sina kunder. 

– Det är otroligt kul att se att vårt erbjudande både kring HubSpot onboarding och retainers där vi sköter företags marknadsföring verkligen går så bra som det gör. För några år sedan jobbade vi mest med småföretag, men nu har vi skiftat mot att mer fokusera på midmarket. Vi ser fram emot att se vad 2025 har att erbjuda oss, avslutar Robert.

Kontakta oss så berättar vi mer.