Att välja HubSpot-ekosystemet är ett steg. Att implementera det i linje med sina affärsmål och komma igång och lära sig arbeta i systemet är nästa steg.
Sen kan det tillkomma lite olika steg beroende på hur organisationen ser ut, vad man implementerar och hur man vill ha sin konfiguration utformad, men förr eller senare kommer vi alla till "underhållssteget".
Du vet, det där steget som ser till att allt fortsätter funka så som vi vill att det ska funka. Någon som kan hjälpa till och får verktyget att göra det vi vill att det ska göra. En ADMIN!
Men vad är en ADMIN och vad innebär det i HubSpot-sammanhang?
Är det rimligt att leta efter en administratör som kan allt? Nej.
Det du letar efter är snarare en administratör som lär sig något varje dag.
Det finns alltid något nytt att lära sig eller en ny utmaning på HubSpot. Så stort är HubSpots ekosystem.
Vare sig det handlar om den senaste uppdateringen, optimering av arbetsflöden eller integrering av nya verktyg, utvecklas HubSpot ständigt. Det är viktigt för en administratör att känna till plattformen väl, hålla sig uppdaterad med förändringarna och lära sig av och vara delaktig i gemenskapen i HubSpot communityn.
Med det sagt, så låt oss rada upp den grundläggande kunskapen varje HubSpot-administratör bör ha.
En HubSpot-administratör hanterar den dagliga driften av ditt HubSpot-konto. De har djupgående kunskaper om plattformens funktioner och säkerställer att den är i linje med dina affärsmål.
De dagliga uppgifterna för en HubSpot-administratör kan omfatta:
Det finns "måste-ha" färdigheter för varje HubSpot-administratör:
HubSpot-expertis - Visa en djup förståelse och skicklig hantering av alla HubSpot-funktioner och verktyg.
Organisatoriska färdigheter - Hantera konton och skapa arbetsflöden som är friktionsfria och sömlösa. Ta hand om och säkerställa data med ett systematiskt tillvägagångssätt.
Problemlösningsfärdigheter - Identifiera och lösa eventuella HubSpot-relaterade utmaningar effektivt.
Stark kommunikation - Guida ditt team tydligt och koncist genom HubSpot-processerna.
Analytiska färdigheter - Använd dina analytiska färdigheter för att tyda data och förbättra dina marknadsförings- och försäljningsstrategier.
Medan vissa företag föredrar att hålla det internt, hyr vissa företag HubSpot-administratörer från HubSpots partners.
Ja, anledningarna till varför man väljer inhouse eller inte, kan vara många och varierade. Du kan säkert komma på vilka som är relevanta för dig. Istället vill jag skriva fördelarna med att välja oss som extern HubSpot-partner.
Resultify:
Vi erbjuder:
Vi har hjälpt många företag att få ut mesta möjliga av HubSpot. Låt oss hjälpa dig också!
Fyll i formuläret nu och få en kostnadsfri konsultation. Ta kontakt med oss idag för att komma igång!