Automatiserad och effektiv rekryteringprocess för
Fogarolli

Automatiserad och effektiv rekryteringprocess för Fogarolli
3:49

Bakgrund


Fogarolli är inte bara Skandinaviens största kaffekedja på hjul. De har också ett uppdrag: att introducera den verkliga glädjen av italiensk kaffekultur till kaffeälskare – överallt. För att lyckas med det krävs att man kan rekrytera franchisetagare på ett smidigt och effektivt sätt, och här hade Fogarolli en utmaning.

Utmaning


Fogarollis rekryteringsprocess av franchisetagare var helt manuell. Det innebar bland annat att den var tidskrävande och ineffektiv, något som begränsade företagets tillväxtpotential. 

Några av utmaningarna med det tidigare manuella rekryteringssystemet

  • Ojämn hantering av potentiella franchisetagare – företaget kunde inte säkerställa ett starkt arbetsgivarvarumärke och på så vis nå talangerna man ville ha.
  • Tids- och resurskrävande processer kostade både tid, pengar och energi och gjorde Fogarolli beroende av enskilda medarbetares insatser.
  • Svårigheter att spåra och följa upp leads gav sämre förutsättningar för försäljning och gjorde att kvalitativa leads riskerade att falla mellan stolarna.
  • Utmaningar med att nå uppsatta affärsmål samt begränsade möjligheter till skalbarhet för expansion.

Lösning: Implementering av HubSpot

Fogarolli bestämde sig för att göra något åt saken och vände sig till Resultify för att effektivisera hanteringen

“Vi hade hört att Resultify var proffsen när det gäller HubSpot i Sverige” Processen från att vi kontaktade Resultify till att vi var i full gång inte ens sex månader, ” säger Osvaldo Rivero, Marketing Manager på Fogarolli

 

5 smarta HubSpot-funktioner som vi implementerade

1. Automatiserad lead-hantering i HubSpot

Vi skapade arbetsflöden i HubSpot för att automatiskt kategorisera och prioritera inkommande leads.

2. Integrerad SMS- och e-postkommunikation i HubSpot Marketing Hub
Automatiserade SMS- och e-postsekvenser implementerades för att guida potentiella franchisetagare genom onboardingprocessen.

 

3. Smarta automationslösningar  i CRM
Vi utvecklade automatiserade uppdateringar med skräddarsydd information på kontaktkorten för att minska de manuella stegen så mycket som möjligt. 

4. Integration med Microsoft Teams för automatiserade mötesinbjudningar.
Genom att integrera Microsoft Teams kan mötesinbjudningar nu skickas automatiskt. Det ger kontroll över deltagarnas anmälningar och det faktiska deltagandet.


5. Centraliserad datahantering i HubSpot CRM

Datan om potentiella franchisetagare samlas säkert i HubSpot CRM för enkel åtkomst och smidig analys.

 

Helt nya förutsättningar att nå ut med gott kaffe

“Att vi blev utnämnda till HubSpot top 20 Global partner of the year är ett bevis på att vi levererar högsta kvalitet år efter år. För oss är det av största vikt att behålla den kvalitetsstämpeln, och jag tror att kunderna förstår att vi gör allt för dem”, säger Robert Bråkenhielm, grundare och VD på Resultify.

Så hur har det gått sedan HubSpot implementerades? Har det blivit mer effektivt?
"Definitivt, vi är så nöjda! Vi är säkra på att inte missa några leads, Teams-, SMS- och epost-integrationen sparar oss massor av tid och vi kan bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke tack vare rätt data och smarta flöden i HubSpot. Alla förtjänar riktigt gott kaffe och nu har vi fått helt nya förutsättningar att sprida glädje med italiensk kaffekultur”, säger Osvaldo Rivero, Marketing Manager på Fogarolli.

Vill du också få hjälp med att automatisera era arbetsprocesser? Hör av dig till oss eller fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig! 

Kontakta oss så berättar vi mer.

Fler cases/uppdrag

Automatiserad och effektiv rekryteringprocess för

Fogarolli

Läs mer
HubSpot CMS - Resultify & Great Place To Work Sweden

Ny hemsida och HubSpot CRM för

Great Place To Work

Läs mer
naturbild på blekinge tekniska högskola

BTH ökade sin inkommande trafik med 34% genom smarta kampanjval

Blekinge Tekniska Högskola

Läs mer
Visa alla