Ny hemsida och HubSpot CRM för
Great Place To Work

Ny hemsida och HubSpot CRM för Great Place To Work
3:44

Bättre internt kundfokus, ett system att växa i och en enhetlig plattform för
samarbete var några av vinsterna när Resultify implementerade HubSpot för Great
Place To Work Sverige. Här berättar Jeanette Bergvall, VD på Great Place To Work, hur
Resultify hjälpte dem att förbättra sina processer inom marknadsföring, sälj och
kundvård.



Om Great Place To Work

Great Place To Work är världsledare inom arbetsplatskultur. De förser ledare och
organisationer med verktygen och erkännandet för att skapa positiva upplevelser för
medarbetare. Deras erkännande, som är eftertraktat och respekterat världen över,
hjälper arbetsgivare att bygga starka varumärken och attrahera rätt talanger.

Mål: Bättre processer för marknadsföring, sälj och kundvård

Great Place To Work hade som mål att automatisera arbetsflödena för att öka
effektiviteten i försäljningsarbetet internt och externt. De behövde också en plattform
som kunde stödja förändringarna och integrera alla kundrelaterade aktiviteter på ett
ställe. Innan HubSpot kom in i bilden använde de sig av ett gammalt CRM-system
som inte längre mötte behoven.

Vi tog in Resultify för att förbättra våra processer för marknadsföring, försäljning
och kundvård, inleder Jeanette. Våra förväntningar på samarbetet var att få
professionella råd och stöd för att implementera bästa praxis, istället för att försöka
lösa allt själva. Under samarbetets gång bestämde vi oss även för att använda
HubSpot som plattform för vår nya hemsida.

Great Place To Work blev rekommenderade Resultify av HubSpot under
inköpsprocessen för ett nytt CRM-system.

Resultify var mycket lyhörda och engagerade i att skapa en win-win-win-lösning
där alla parter tjänar på samarbetet. Deras förståelse för våra behov och vår
köpprocess stod ut positivt jämfört med andra aktörer. För oss vägde det
professionella agerandet och kundfokuset tyngre än andra faktorer, som pris,
förklarar hon.

Lösning: Integrera alla kundprocesser i HubSpot

Resultify hjälpte Great Place To Work att integrera alla sina kundprocesser i
HubSpot och skapa en gemensam plattform där medarbetare enkelt kan samarbeta
kring kunderna.

HubSpot har för oss blivit mer än ett CRM-system, det har blivit ett affärssystem,
menar Jeanette. Vi har kunnat automatisera flera delar av våra processer, vilket har
skapat mervärde både för våra kunder och för vår interna och externa effektivitet i
försäljningsarbetet.

Resultat: En enhetlig plattform som alla medarbetare använder

Jeanette berättar vidare att den största vinsten med samarbetet är att de har fått
bättre och mer strukturerade processer, som de kontinuerligt vidareutvecklar. Hon
beskriver de gamla processerna som “spridda och ineffektiva”. Nu har de en enhetlig
plattform som alla medarbetare använder, vilket har resulterat i ett bättre samarbete
kring kunderna.

Vi har särskilt uppskattat Resultifys lyhördhet, deras förmåga att sätta sig in i vår
verksamhet och ge konstruktiva råd. I situationer där våra behov visade sig vara mer
komplexa än vi trodde, har de visat stor vilja att hitta bra lösningar för oss som kund.
Vi har fått värdefull rådgivning och praktiska lösningar, och personalen har visat ett
starkt kundfokus och stor vänlighet. De har verkligen ansträngt sig för att vi ska bli
nöjda, avslutar Jeanette.

Se Great Place To Work nya hemsida här.





Vill du också få hjälp med en ny hemsida i HubSpot eller förbättra era arbetsprocesser? Hör av dig till oss eller fyll i formuläret nedan, så kontaktar vi dig! 

Läs mer om HubSpot CMS här.
Läs mer om att automatisera din marknadsföring här.

Kontakta oss så berättar vi mer.

Fler cases/uppdrag

HubSpot CMS - Resultify & Great Place To Work Sweden

Ny hemsida och HubSpot CRM för

Great Place To Work

Läs mer
naturbild på blekinge tekniska högskola

BTH ökade sin inkommande trafik med 34% genom smarta kampanjval

Blekinge Tekniska Högskola

Läs mer

Effektivt och flexibelt med HubSpot för

Sana Pharma Medical

Läs mer
Visa alla