Case: Digital marknadsföring och webblösningar

Webbsida med ökat affärs­värde för Gustavsberg

Skriven av Resultify | 23 december 2019

Utveckling av responsiv webbsida med koppling till affärssystem

Många företag med utländska moderbolag är hänvisade till centrala plattformar för webbsidesutveckling, vilket ofta gör det svårt att tillgodose den nordiska marknadens förväntningar. För att lösa detta krävs både omfattande teknisk kompetens och en förmåga att kommunicera och samarbeta väl med externa partners.

Om Gustavsberg

Gustavsberg är ett anrikt porslinsföretag som tillverkar hållbara produkter i nordisk design för hela badrummet. Sedan 2000 ägs bolaget av tyska Villeroy & Boch.

I korthet:

  • Samarbete med annan teknikpartner
  • Utveckling/teknisk samarbetspartner
  • Mobil responsivitet
  • Kopplingar till externa system
  • Support och underhåll

Uppdraget

Företagets webbsida byggdes inledningsvis på moderbolagets plattform, och kunde därför inte leva upp till den nordiska marknadens förväntningar vad gäller funktionalitet och designfinish. Ett stort problem var att sidan inte kunde vara responsiv, vilket gav en hög bounce-rate från mobila enheter.

Tillsammans med moderbolagets teknikpartner utvecklade vi en helt ny webbsida som kunde leverera enligt krav i Gustavsbergs förstudie och samtidigt hämta in produktinformation från en modul som hämtar data från deras SAP-system.

Idag arbetar vi proaktivt nära Gustavsberg och sidan levererar ett betydligt högre affärsvärde, utan att den sammanlagda kostnaden har ökat.

Gå till Gustavsbergs hemsida